یادداشت 14:45 یکشنبه 19 اسفند 1397

تجربه صف‌های گوشت و راهکاری برای نامزدهای انتخابات

کاربست نورون‌های آینه ای در تبلیغات انتخاباتی

کد مطلب: 81 چاپ به اشتراگ گذاشتن

نامزد انتخابات نیز پیش از تبلیغ مستقیم خود در ایام تبلیغات رسمی می‌توانند ذهن و رفتار رأی‌دهندگان را به‌سوی پیام و شعاری که کمین او به دنبال آن است گسیل نمایند و با بهره‌گیری از مفهوم نورون‌های آینه‌ای آن را به سایر رأی‌دهندگان سرایت دهد.
کاربست نورون‌های آینه ای در تبلیغات انتخاباتی

انسان‌ها وقتی هم نوعان خود را در حال انجام کاری می‌بینند احساس همان کار را در مغز خود نیز تجربه می‌نمایند. سرایت و تقلید حاصل عملکرد نورون‌های آینه‌ای (Mirror Neurons) در مغز است.

خمیازه کشیدن فردی که در معرض خمیازه دیگران قرارگرفته نمونه‌ای از همین مدعاست همچنین تأثیر خنده دیگران در احساس شادی ما و ...

به همین دلیل است شرکت‌های تجاری تجربیات مشتریان گذشته خود را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار می‌دهند چراکه مشاهده و یا شنیدن تجربیات دیگران تأثیر عمیق و به‌مراتب بیشتری نسبت به تبلیغات مستقیم همان کالا یا خدمات بر ما دارد.

نوسان اقتصادی اخیر سبب شد دولت اقدام به ارائه بسته‌های حمایتی و سبد کالا نماید و همچنین باعرضه مواد غذایی همچون گوشت و ... زمینه‌ساز صف‌های طویل در اماکن عرضه‌شده است چرا باوجودآنکه مسئولین مدام یادآوری می‌کنند به‌اندازه نیاز بازار و حتی بیش از آن مواد غذایی در انبارها و فروشگاه‌ها وجود دارد اما همچنان بر جمعیت صف‌های خرید افزوده می‌شود؟

فارغ از صحیح بودن یا نبودن نحوی توزیع مواد غذایی موردنیاز شهروندان اما مفهوم نورون‌های آینه‌ای را می‌توان به عینه دید آنجا که شهروندان با دیدن هم نوعان خود بیشتر ترغیب می‌شوند تا در این صف‌ها قرار گیرند به‌جای آنکه به سخنان مسئولین اعتماد نموده و از قرارگیری در این صف‌های طویل منصرف شوند.

نامزدهای انتخابات نیز بیش از آنکه اقدام به تبلیغ مستقیم خودنمایند ضروری است تجربه حامیان بالفعل خود را در اختیار سایر رأی‌دهندگان قرار دهند از این منظر است که می‌گویند: «خوش‌تر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران»

نامزدهای انتخابات به هر میزان که بتوانند پیوندی میان حامیان خود برقرار سازند این حمایت‌ها در سایر رأی‌دهندگان نیز سرایت خواهد کرد. همچنین نامزد انتخابات بدون تبلیغات مستقیم می‌تواند رأی‌دهندگان را به‌سوی شعار اهداف ذهنی خود گسیل نماید.

یکی از رموز موفقیت کمپین‌ها و پویش‌های مردمی نیز همین است که این پویش‌ها به‌جای تبلیغ فرد با گروهی خاص اقدام به تبلیغ یک مطالبه یا یک فرهنگ می‌نمایند و با سرایت آن به سایر شهروندان، پویش‌ها نیز به هدف خود می‌رسند.

نامزد انتخابات نیز پیش از تبلیغ مستقیم خود در ایام تبلیغات رسمی می‌توانند ذهن و رفتار رأی‌دهندگان را به‌سوی پیام و شعاری که کمین او به دنبال آن است گسیل نمایند و با بهره‌گیری از مفهوم نورون‌های آینه‌ای آن را به سایر رأی‌دهندگان سرایت دهد.

نویسنده :

برچسب ها : #نورون‌های آینه ای #انتخابات #تبلیغات سیاسی #نورومارکتینگ #بازاریابی سیاسی


کاربست نورون‌های آینه ای در تبلیغات انتخاباتی

لینک کوتاه مطلب :

بررسی دو کمپین انتخاباتی اتاق بازرگانی مازندران از منظر تبلیغات انتخاباتی

بررسی دو کمپین انتخاباتی اتاق بازرگانی مازندران از منظر تبلیغات انتخاباتی
نظر شما در مورد : کاربست نورون‌های آینه ای در تبلیغات انتخاباتی

*

*


Katibe Portall نسخه 3.0.3