رحمت عزیزی

-  مدیرمسئول فصلنامه تخصصی بازاریابی و تبلیغات سیاسی

- بنیانگذار موسسه تبلیغات سیاسی «عزیز»

- مشاور تبلیغات سیاسی با بیش از یک دهه تجربه تبلیغات و بازاریابی سیاسی

- نویسنده و روزنامه نگار، دارای یادداشت‌ها و مقالات متعدد در حوزه تبلیغات سیاسی

- استراتژیست تبلیغات و مجری برندسازی سیاسی

- طراح پلن‌های تبلیغات انتخاباتی

- سابقه مشاور رسانه‌ای برخی از نمایندگان مجلس نهم و دهم

- مشاور رسانه‌ای و مجری تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر

- عضو ستاد خبری و اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در سال 92 و 96

- صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه مکتوب موثق، پایگاه‌ خبری فصل6

هُوَ ٱلْقَوِىُّ ٱلْعَزِيزُ

«عزیز» در لغت به معنای کسی است که قوی، غالب و نیرومند است. عزیز به خاطر نیرومندی، امرش غالب و جاری است و مقهور و مغلوب نمی‌شود و شکست‌ناپذیر است. بی‌شک یکی از مهمترین عرصه‌های رقابت، عرصه انتخابات می‌باشد از این حیث ضروری است افراد برای موفقیت در این میدان، عزم خود را جزم و اراده‌ای جدی داشته باشند، به همین منظور واژه‌ای که بتواند به مفهوم دقیق آن شاکله اصلی یک کاندیدای پیروز را ارائه نماید شاید واژه‌ای جامع‌تر از «عزیز» نباشد.

به‌بیان دیگر عزیز حالت و صفتی است که دارنده آن شکست نمی‌خورد، آنچه که عزیز است کمیاب و نایاب نیز می‌باشد چراکه او توانسته است با اقتدار، بقای خود را حفظ کند و مقهور و هلاک نشود و قوّت وجودی او مانع از نابودی‌اش شده است.

کمیاب است؛ یعنی مثل و مانندی برای آن نیست. آنکه عزیز است مزیت‌های مطلقی دارد که رقابت‌پذیر نیست هدف نهایی برندسازی شخصی نیز «عزیز» شدن است، که با تاکید بر شکوفایی مزیت‌های مطلق افراد در کنار رشد و توسعه مزیت‌های نسبی آنان میسّر است.

از این منظر عزیز شکست ناپذیر است، گرامی، شریف و ارجمند است و مثل و مانندی برای او نیست. کسی که عزیز است چون اراده او غالب و جاری است و خواسته او مقهور و مغلوب هیچ‌چیز قرار نمی‌گیرد و بر هرچه بخواهد غالب می‌شود لذا عزیزان کسانی هستند که بر رقیبان چیره می‌شوند.

برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به حضور در مناصب مدیریتی انتخابی هستند موسسه «عزیز» می‌تواند فرصتی باشد تا از مجموعه‌های گردآوری شده از منابع آکادمیک و تالیفات و ترجمه‌های صورت گرفته از منابع مرجع جهانی و همچنین تجربیات میدانی و عملی و مستندات آموزشی بیش از یک دهه فعالیت تبلیغات سیاسی به نحو احسن استفاده نمایند.

در این مدرسه مجازی در نظر داریم افراد علاقه‌مند با داشتن حداقل زمینه‌های حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را به عنوان فردی عزیز، قدرت‌مند و شکست ناپذیر مبدل سازیم.

آنچه از سوی عزیز ارائه می‌گردد؛

- تعیین استراتژی تبلیغات سیاسی

- برندسازی سیاسی

- راه‌اندازی و مدیریت کمپین انتخاباتی

- طراح پلن‌های تبلیغات انتخاباتی با به‌کارگیری تاکتیک‌های بومی و اختصاصی نامزدهای انتخابات

- ایده‌پردازی و اجرای شعار انتخاباتی، لوگو سیاسی، رنگ انتخاباتی و پوسترهای انتخاباتی مفهومی، خلاقانه و اثربخش

- تهیه و تولید محتوی چند رسانه‌ای، فیلم انتخاباتی، تبلیغات چاپی و محیطی

- رصد رقبای انتخاباتی

- مدیریت بحران در جنگ رسانه‌ای و تبلیغات منفی رقبا

- اجرای تحقیقات بازار برای نامزد انتخابات، از طریق افکارسنجی، نظرسنجی، نیازسنجی و رضایت‌سنجی رای‌دهندگان

- مدیریت افکار عمومی، جریان‌سازی رسانه‌ای

- برندسازی مجازی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی

- ارائه فنون منحصربه‌فرد در تولید و حفظ رای مبتنی بر بازاریابی هدفمند با متدهای نوین و فناورانه

- ارائه فنون مذاکره و سخنرانی‌های انتخاباتی براساس ویژگی‌های فردی نامزد انتخابات و رفتارشناسی رای‌دهندگان

- به‌کارگیری تکنیک‌های فروش سیاسی از طریق ذائقه شناسی و رای‌دهنده‌پژوهی برای جذب آرای سرگردان

- آموزش قوانین انتخابات

- بهره‌گیری از تبلیغات پنهان، غیرمستقیم و نورومارکتینگ

در نهایت باید گفت؛

همراه شو عزیز، همراه شو عزیز

تنها نمان به درد، کاین درد مشترک

هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود